Tip voor kleermakerszit en lotushouding

In kleermakerszit en zeker in lotus houding kan je zowel je enkel als je knie overbelasten en kwetsen.⁣

Eén mogelijkheid is om je enkels te strekken in het verlengde van je onderbeen, zodat je enkels niet ‘gesikkeld’ zijn. Het is van belang om de buitenzijde van de enkel niet te stretchen. ⁣

Dit is een vaak voorkomende fout bij mensen die halve of volledige lotushouding proberen. ⁣

Lotus houding, maar ook kleermakerszit, moet uitgevoerd worden op zo’n manier dat de knieën lager blijven dan de heupen, en dit doordat de heupen flexibel (en dus open) genoeg zijn.⁣

Als je moet wringen in je enkels, dan wring je ook in je knieën, en van wringen komt niks goeds… Door de buitenkant van je enkel, onderbeen, bovenbeen en heup te activeren zal je ganse been uiteindelijk voldoende openen om zonder ‘wringen’ te kunnen zitten

lotushouding kleermakerszit how to houdingstip

Leer Yoga op een manier

die jou écht helpt!

Ontdek Authentieke Yoga samen met professionele kine en yoga leraar Bart Denys.

0 Comments

Submit a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.