Oefening voor muisarm of tenniselleboog

Muisarm – tenniselleboog is pijn en ontsteking in de onderarm, pols en hand. Dit is een zeer vervelende aandoening die makkelijk chronisch wordt.⁣⁣
⁣⁣
Met deze oefening kan je de balans in je armen, polsen en handen terug herstellen. Nog beter is deze oefening regelmatig doen om klachten te voorkomen.⁣⁣

⁣⁣
Dit is wat je doet:⁣⁣
1. ga staan of zitten en breng één of beide armen op schouderhoogte – hou daarbij de schouders naar beneden! – strek je vingers wijd uit zoals op de foto te zien is. Dit helpt enorm om de gewoonlijke verkramping tegen te gaan!⁣⁣
⁣⁣
2. Maak dan een vuist met je duimen aan de buitenzijde van je andere vingers⁣⁣
⁣⁣
3. Beweeg dan de polsen naar binnen, beneden en terug naar buiten zoals op de foto’s te zien is.⁣⁣
⁣⁣
4. Keer terug met de vingers helemaal gespreid en gestrekt.⁣⁣
⁣⁣
5. Ontspan de armen en voel het effect⁣⁣
⁣⁣
Eventueel de oefening enkele keren na elkaar herhalen – kan je ook best doen tussendoor als je last hebt of spanning voelt in armen, schouders en nek.

oefening voor muisarm tenniselleboog

Leer Yoga op een manier

die jou écht helpt!

Ontdek Authentieke Yoga samen met professionele kine en yoga leraar Bart Denys.

0 Comments

Submit a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.